Friday, January 21, 2011

FB ohhh~~ FB

"FACEBOOK AKAN D TUTUP 15Mac" WTF... mueheh...aku rasa semua org tertanya...suma org takut... mgkin juga ada yg suka... jgn panik...jgn tkut...mgkin ...diulang MUNGKIN semua ini hnya lah gimik semata..meh sini2 kita bincang2kan nyer...apa yg aku tulis ni dr yg aku bca d blog2 ni...d paper..

1. Sumber yg memulakn cerita ni adalh dr weeklyworldnews.com... web yg bole diklasfikasikan The content is far from the truth.

2.  baca lah paper.. ada 2 sykt besar yg telah melabur ke dlm FB dn melonjakkn aset FB ke beratus2 bilion nilainya...sekiranya lah FB d tutup...ingt pelabur2 tu akn dok diam..

3.  FB memiliki beratus pekerja... klu btul...kompom dorg buat demo ...aku tgk aman jer dorg..

4. Lagik pn jika berlaku penutupan web yg berprofil tinggi ni...ramai user...akan ada pengumuman scr formal..bkn dr web lain..cuba try 'like' c Zuckerberg nyer fb tu... aku tgk cite sal holidy jer tu..

5. terbaru katy perry pn dh guna FB tuk mempromosikn album n tour nyer... 

huhu..cukup lah...mana lah tau korg ada pandangan lagik bernas... tp pd pandangan aku.. ada baik nyer FB...ada buruknya juga...adat lah wei ... 

BAIKnya FB ; 

1. mcm kata2 'Facebook helps you connect and share with the people in your life.'... its true beb.. FB ni menghubungkn suma org...ko nk carik kwn zaman tadika pn bole jumpa..(itu pn klu ingt nama lah). senang nk berborak...senang nk share everthing ngn kwn.. nk bgtau 1 dunia ko bahagia ker...ko putus cinta ker..

2.  Penghilang streessss juga ...ko pening2 wat keje bwk jap main fluffy... agk2 nk extrem main lah crime city.. (dush dus erkk - sound effect lagik)  mueheh...suma game ada..pilih jak mana2 yg menawan kalbu.. dulu..(flashback jap).. seingt aku lah aku start ada acc FB masa thn 2006... tp masa tu.. seyes aku tak reti nk guna FB...tak phm aku napa perlu bid  klu main tenis tu...napa kena lwn2 ngn org ni... org tu.. huhu... (naif nyer).. yelah dulo2 mana lah byk game lagik..akhir nyer acc ku tu terkubur...aku balik smula pada friendster ngn multiply (ahh yg ni nnti aku story).

3.  Nak kwn baru...nah... 1 dunia ko leh jumpa...nk hitam...nk putih suma leh..

4. Pengedaran kabar berita yg cukup pantas... ank demam..pass away...kemalangan...kecedraan... pergh berdesup cerita tu smpi.. maka ramai lah yg akn meng'like'..berderet lah org akn mengomen... tp pcya lah.. (intonasi tu mcm lagu siti erk).. wlupn hnya sebaris ayat... wlupn hnya menanda kan 'like' ia seolah2 memberikan sokongan..( >.<).

BURUKnya FB;

1.  Kita smkin KURANG di dunia REALTI.. (apa nk jumpa2 da...dlm FB pn bole).
2.   Masa bersama ngn org kurang berbanding ngn FB...dok jer mengadap FB...update wall...tgk status org.. (cukup lah...tau gak perkembangan) (pssttt ni pengalaman aku wei...tak melibatkan antra yg idup ...)tp kesan nyer..masa bersama kluarga..brsama kwn2 terhad.. 
3.  Apabila semua nyer dikongsi (wei ke tandas pn nk post kat wall ker )..muehe...sbnr nyer mendedahkn kita pd bahaya..apabila setiap pergerakan kita d ketahui.. (sbb...dlm FB kita..tak suma kwn2 ...ada insan yg kita belasah ADD..)aapa akn jadik klu dia berniat buruk... (merompak..mengekori..& yg sewaktu dengannya). Lu pikir lah sdiri beb,,,
4. diEKSPLOTASIkan... kita share mcm2...dr gmbr hingga ke video.. (klu aku nyer mgkin org nda berminat lah... tp pd yg MENARIK tu...berhati2 lah..)mgkin apa yg kita share akn dgunakn ke arah yg tidak baik... harus d ingat... semua hnya d hujung jari anda...

Ok lah... nda perlu lah aku bebel byk2...ada otak...ada minda pikir lah.. FB sebuah tempat kita berhubung tp dlm masa yg sama menjarakkan kita dr Realiti.. seimbangknnya... peringatan ini adalah tuk diriku yg selalu alpa..

No comments:

Post a Comment