Wednesday, July 6, 2011

1st day

Day 1 -6 Julai 2011
Ketibaan ktaorg d klia dismbut dgn panas yg berawan...ktaorg ni mcm org 1st time plak smpi d klia airport walhal dh selalu d klia..bole2 mau p beli tikes bas ktaorg p tempat lain ekekek silap tempat daaa..

Ok dh beli tiket yg behrga rm10, ktaorg pn naik lah bas..pilih dok depan2.. Nak tau tak penumpang yg paling ramai adalah mat bangla.. Adei..aku merasa diri ku d bangladesh..kahkah.. Dah lah di penumpang di belakang tu kejap2 tipon bedering... Bla..bla..bla..yg ku phm bangladesh...bla..bla... Ayoo..yg dok dpn ktaorg adalah remaja bangla muka agak encem dn masih naif.. Tak lama lps tu..penumpang yg dibelaknag ktaorg dh mula berckp melyu (tp sumpah dia ckp melayu pn ku rasa dia mcm ckp bangla,,satu pn tak paham)...tp kak lia cko dia ber'sayang',,cait...mangsa...mangsa.. Ai cinta tu mmg buta erk..yelah mat bangla yg tak encem mana (klu ala2 mcm shah rukh khan tu aku leh terima gak klu ppuan melyu ni tergila2 kat dorg)..ni mamat ni biasa jer dah berckp pn pelat lagik aduh... 

Smpi kl sentral ktorg amik cab, smpi hotel baring2 jap kul 1pm++ bru ktaorg gerak lunch..lps mkn kat sogo enrgy dh cukup tuk jln2.. Sale..sale.. Beb..tp aku rasa tidak lah murah mana..aku baru membelikan suar tuk 2 org my luvly son..  

Aku geram..baju2 yg aku nk suma xder saiz adei..

Lps pnt berwindow shoping..aku ngn kak lia pn begerak p pavilion, niat d hati nk tgk transformers 3D, smpi kat pavillion dh kul 5 pm.. Mak ai dh seminggu kan transformers ni main kat panggung tp yg tgk still ramai woo..seat yg free utk waktu ktaorg nk tu pn kul 6pm.. "seat belakang cuma ada pukul 9pm cik..kul 5.45pm ng. 6.15pm ada seat dpn jer" mak ai..ku sngka kan tgk lewat leh dpt seat cantek sikit.. 

Aku bg 4.5 star..pergh...mmg bst di tmbh lagik 3D..mmg terasa sgt efek nyer.. Pukul 9pm bru lah movie tu siap...

Oleh krn kami berdua mngalami kecederaan kaki (kakakh..luan bejalan+kehujanan mmg mangkal lah..) kmi pilih tuk naik cab..malangnya..suma teksi yg kami tanya..suma tak nk ke majis india sbb jem..alahai..akhirnya ktairg tpksa lah menapak tuk naik monorel..huhu.. 

Smpi monorel d medan tuanku dlm pukul 10pm+++, masa turun tangga tu aku mmg perasaan 3 pmuda arab (ah nnti lah ku citer sal org arab d sini) wlupn aku ni bkn lah paham bhs arab, tp dr gaya mamat sorg tu yg asyik memegang kolar baju lelaki tu aku rasa perbualan mereka tu bkn perbualan yg biasa..agaknya bila melhat ada 2-3org trun melalui dorg, lelaki yg memegang kolar tu telah menarik lelaki tu berjalan..ntah mcm mana..tetiba mereka bergelut dn lelaki yg di pegang kolar tu dpt lari..dan ia cuba utk melintas jln dn hampir2 dilanggar olh kereta..adui btul2 d dpn mata..wlupn oenat tp sbb apa yg berlaku dpn mata terus buat ktaorg bergera pantas.

Alhamdulilah..ktaorg selamat smpi ke htl..

Nite..

No comments:

Post a Comment