Monday, July 4, 2011

Bagi Insan Yg Tak Reti BerSyukur...


Smlm..blog walking Cuma skejap..agak mengantuk dgn hujan yg mencurah membuatkn mata ku lebih senang nk tutup.. dlm jln2 tu ada gak terbca beberapa blogger yg membangkitkn isu 13 Mei 1969..

Dulo..dulo...masa ku skolah rendah...kan ada sesi perkenalan diri (aku smpi ke tua ni mmg menyampah sesi mcm ni...tau nama sudh lah..) maka cikgu tu dgn tersenyum2 tnya..nama dan tarikh lahir.. dn bila aku bgtau aku lahir 13 mei..(lum sempat ku bgtahu thn dh kena pintas) ‘wow 13 mei..’  dan aku pn mengaruk2 kepala tak gatal mikir apa sbnr nyer 13 mei ni.. (biasa lah beb..dulo2 mana ada maklumat d hujung jari mcm skrg ni..mana lah aku tau masa tu 13 Mei tu apo..bdk2 skrg ada jer bnda yg dorg nk tau..googgle.. masa aku tu ntah2 yahoo pn tak wujud g) Akhirnya dgn muka kalat aku Tanya bapa aku lak.. Bla...bla...bla.. wooo bru lah aku paham 13 Mei 1969 ni rusuhan kaum tebesar... haiz..mcm soi plak kan..kahkah..

Bagi Insan2 yg TIDAK PANDAI BERSYUKUR, mereka2 ni perlu study apa tu 13 MEI 1969. Cukup2 lah mengeluarkn kenyataan yg berbaur  perkauman...Sudah2lah nk berhimpun.. (malu dow..org tgk  klu yg tgk ni Cuma org KITA takper ni seluruh dunia akn tgk kita.. tu belum tau lagik apa komen dorg ) 

Sedih aku tgk mayat bergelimpangan masa 13 MEI 1969 tu..byk tempat terbako.. tu kah yg kita nk jadik pd Malaysia skrg??? Klu sekadar nk htr memorandum pn..sorg pn bole.. bkn berat  bebenor pn kertas tu..yg penting KEINGINAN tu sampai... perlukan kita berhimpun dn berbaju kuning??? Adei  mcm kat thai lak aku rasa.. baju merah lah..baju kuning lah..byk Negara d dunia ini..punya potensi tuk MAJU dorg ada byk kelebihan..tp sesetengah rakyat memilih tuk merusuh..memporak perandakan Negara sdiri.. klu aku sbg pelancong...klu aku sbg pelabur..aku nk p ker tempat mcm tu..smestinya tak.. SO...pd rakyat MALAYSIA yg lain..korg nk ker jadik mcm tu???

Tp did lm kekalutan kita nk menghadap BERSIH 2.0 ni ada gak yg membuat lawak... kahkah.. (gelak dulu). Kwn ku ada post kat wall nyer... “PERHATIAN KEPADA PENGGUNA DIGI PD 9HB JULAI 2011 DIGI AKN MENGALAMI GANGGUAN...” aku kan pelanggan DIGI dn hati ku tertanya2 napa lak ada gangguan...aduh kaco ni.. aku pn klik lah... jeng...jeng..jeng.. 

Terus terpampang gambar.. org kuning DIGI yg kena gari...bersama2 org lain ..uikz.. adus..hampeh terkena den...yelah kan org digi kan pakai kaler kuning..9hb tu kan klu nk join bersih kena guna kaler kuning..adoiya.... 

Kat bAwah ni aku letak video ttg 13 MEI 1969..korg lihat lah sdiri...bkn lihat jak..tp hayati... KLIK SINI (nk upload video tp network ku tgh bengang so tak leh nk wat per)

No comments:

Post a Comment