Sunday, March 20, 2011

Aku & Movie

Salam... 1 Malaysia... (chewah...smgt ni)

Takder apa yg menarik pd hujung minggu ku ni...selain drpd blckout 1 labuan...huhu...1st time lah kena meraba utk membeli brg.. bgus jugalah bru nmpk kedai mana yg tidak bersedia dgn lampu kecemasan huhu..sungguh bahaya sbnr nya...bayangkn lah klu ada yg berniat jahat wooo mencuri..bkn dorg sedar gak tu.. haizz...

Smpi d opis agk sdikit lewat almaklumlah bdk2 sudh mula skolah...bila dh mula skolah..mmg jln pn tidak tenang sprti selalu...huhu..apa nk wat...

smpi di opis perkara yg 1st aku wat on internet...then bukak paper on9 (masa cuti mmg aku tk bukak langsung) dan sungguh nya aku terkejut bila tgk tajuk berita 'libya dihujani peluru berpandu' aduh..ini berti barat sudh msuk cmpur.. aku pn xsuka dgn pemeritahan kuku besi Gaddafi ni...tp bg ku menerima bantuan drpd barat bkn lah 1 tindakan yg bijak aku rsa...sbb nya mudah sja..barat tak kn membantu klu dorg tk dpt sumthing dr libya.. aku risau keluar dr mulut buaya masuk lagik mulut naga ni...huhu 

hujun minggu aku ada gk tgk movie melayu d utube... sian kt aku ni yg dok pulau movie mlyu mmg tak leh nk tgk kat panggung wyg.. (T.T xde panggung bah). cuma ada cinemax kecik yg cuma menayangkn movie org putih tu pn agk lmbt dr d kk n semananjung. So korg xleh salahkn lah klu ktorg ni menengok dr utube kang di kata tak menyokong industri perfileman malaysia.. sob...sob.. ok..ahad ari tu aku tgk cerita '4 madu' wakakaka mcm tak caya lak aku tgk movie sbgini...sbb nyer aku ni agk jarang tgk movie melayu klu tgk pn aku suka tgk yg seram2 jer..klu nk tgk yg kelaka2 ni aku suker klu afdlin yg buat... bg ku joke dia mmg joke yg sarat dgn msg.. joke yg tk bodo aku rasa... huh...teringt 1 movie yg aku tgk iklan nyer 'tu nasi lemak 50sen' aku tak ingt lak nma movie nyer tp pelakon nyer farid kamil ngn nora danish. tp pikir lah..byk cra tuk salurkan kelucuan tnpa perlu melibatkn body org...dan perlukan menyelitkn watak lembut dlm filem..kelaka kah.. ok lah berbalik kpd movie '4 madu'..  aku pn tak psti apa yg menarik aku tgk movie ni...mgkin sbb pelakon utamanya adalah apek..ok ah aku citer lah sikit2 erk...dlm movie ni...apek ni kembar..dn dh beso bru tau dorg ni memiliki hrta yg berjuta tetapi perlu menlepasi ujian iaitu berkahwin 4 tp dgn ada ciri2 tertentu pemilihan wife2 nya.. huhu.. apa yg bole ku kata ...movie ni klu utk santai mgkin 'ok' biasa lah kan ada lah cacat nya sna sini..cuma aku kdg2 mghrpkn sesuatu yg bru pd director A. Razak Mohaideen, org yg berilmu kan bgus klu dia mghasilkn sesuatu yg lgik 'berat'. atau kebanyakn produser d malaysia ni takut menghasilkn sesuatu yg bkn komersial..tp ... aku cukup tabik dgn adik beradik KRU... cuba tgk filem dorg...mcm 'cicakman', elemen kelaka + CGI menyebabkan ia mnjdi menarik, dorg bkn berstatus prof pn..tp tau membaca selera org utk menarik org melihat movie nya.. yg terbaru 'hikayat merong mahawangsa' movie berat tp dgn promosi yg besar2an...kita melihat solah2 garapan dr barat... afdlin pn sorg pengarah yg thumbs up... aku tgk papadam.. mcm mana cantiknya garapan kasih syg sorg bapa kpd anak dn d selitkn dgn kelaka2 yg tak terlampau menyebabkn aku santai melihatnya... aduh.. byk lak aku membebel.. tp ahh ada 1 part yg aku nmpk di dlm movie '4 madu', part hujung2 dh ni.. bila apek yg bernama azlan ni gagal utk mendptkn bini ke 4...adalah c marsha yg konon2nya snggup bermadu.. dan mmg tersedia sorg tok kadi ...dn saksi di panggil ... tp 1 jer ...d mana walinya.. mmg betul islam tu MUDAH..tp jgn dipermudahkn wlupn hanya dlm movie..pikirlah...ia mgkin tidak d tonton olh org muslim..apakah pandangn org yg tak tau psl islam... mgkin dorg beranggapan betapa mudahnya org melayu ini  berkahwin..cukup saksi..cukup.. aduh...





No comments:

Post a Comment