Tuesday, March 15, 2011

CInTa Itu Ketawa & Airmata...

Aku suka mcmbaca harian metro...byk cerita masyarakat yg menyayat hti selalu dpt ku bca..dn kdg2 ada yg membuatkn ku mengalir aing mata.. tp tnpa ku mnyangka ada kzen ku sbnr nya lagik teruk mengalami penderitaan..hurmm...pekabaran yg ku terima dr my mom mebuatkn airmata ku sudh bergenang apa lagik klu aku sudh melihatnya..

Kak 'shi' adalah antara kzen yg aku suka sgt tgk...mgkin sbb muka bulat nya yg berkulit cerah bermata sepet sgt membuatkn ia cute dipadangan mataku..bila dia membuka spek aku pasti tergelak sbb mata nya akn jdi sepet sgt.. ini lah ingtan ku pd masa ku masih di alam sekolah menangah. tutur kata nya yg lemah lembut tp kelaka tu membuatkn ia disenangi semua..dia berpindah ke semananjung utk mengikut suami tercinta yg kunun nya kurang sehat dn ingin mati d tmpt sdiri.. 

beberapa thn sblm ni...dia ada kembali ke kg, n my  mom ada menegur dgn keadaan dia yg mcm pucat smcm..tp dibgtau dia cuma penat.. hurm... dn baru2 dia ni telah dikirimkn olh suami nya...dlm keadaan yg cukup menyedihkan..dlm keadaan yg disahkn sakit mental.. Ya allah tabahkan lah hati2 org yg menjaganya..murahkan lah rezeki mereka..amin.. aku rasa nda perlu aku share kan apa yg berlaku...

cuma yg ingin aku kongsikan..perkara ini mgkin akn terjadi ngn kita (palis2) cuma bila kita melihat kesengsaraan org..buka lah mata tuk kita wat persediaan..hati manusia..bole berubah2..

No comments:

Post a Comment