Sunday, March 27, 2011

HAQ - Kuasa Superhero

1 minggu berlalu..dan sok keje bermula.. T.T sungguh tidak bst...andai lah waktu bole kita hentikn alangkah indahnya dunia... (mimpi jer lah erk). 


Apa pencapaian terbaik ku minggu lalu (jeng..jeng) huhu aku dpt mengabiskn 4 movie.. (hebatnya aku muehehe) sbb nyer sblm ni ... aku adalah org yg suka mendownload movie..tp aku juga org yg jrg menonton movie ( aku bkn lanun cetak rompak erk huhu... sian ktaorg yg dok dlm pulau ni (dh 2x aku bgtau ni) ada cinemax jer movie pn ketinggalan ...korg dh tgk seminggu ktaorg bru nk tgk tu pn movie org putih jer...movie melayu alahai takder..).ok sambung... aku tgk 3 movie melayu ( ni pn pencapaian gak ni...jrg tgk movie mlyu ni) dan 1 movie org putih..meh aku cite.. tp ini cuma pandangan aku lah..pandangan org biasa yg cuma melihat dr mata bkn dr seni.. (aku buta seni)...

movie yg aku 1st tgk adalah HAQ... huhu aku tertarik nk tgk movie ni sal aku tgk iklan nyer kat astro first tu.. aku try carik kat utube...eh ada lak (maceh utube). dr tgk iklan mcm cantik tp aku pelik sal movie ni tak pecah panggung pn.. huhu.. aku pn mula lah tgk...dan berjaya mengabisknnya.. brp bintang yg leh aku bagi.. 2.5 bintang jer...napa??? sbb nyer byk plot yg tergantung..dn aku tgk director mengadakn scane yg tak perlu ada bg ku..ok meh kita tgk yg xok dulu erk... ku ulang ni cuma pandangan ku jer.. 

Penonton dr berikan flashbck mcm mana timbulnya perasaan benci sorg bdk bernama bad ke atas keluarga Haq yg diberikan kuasa sprti kuasa drgon ball..bila ayh bad meninggal dunia perasaan benci tu smkin meluap2 dan perasaan tu bercampur dgn dendam...ada 1 scane tu dorg berebutkn bola kecik..dan diperlihatkn ada kereta.. dan kereta tu meletup.. dan aku tertanya2.. apa sbb nyer?keta tu meletup tp tidak plak dtunjukkn kesan kpd bad or haq adakah sbb keta tu yg menyebabkn c bad tu mendapat kuasa.. atau menyebabkn bad cedera tp tiada plak scane yg menunjuk kn mcm tu selain aksi mak bad menampar bad dn menyebabkn dia lari.. see tergantungkan..lps tu bad beso dn berada d france (kunun2 jer la). dan tiba2 dia ada kuasa gak.. nah kepeningan ku mula melanda...tp aku teruskn gak mana lah tau kan dh kat hujung2 bru tunjuk...slps tu bad tu kembali ke malaysia..di smbt olh gf dan ada lah aksi2 yg hot2 suam2 sprti movie barat... dan aku rasa scane sbgini tak perlu pn tak kan mencacatkn movie.. bg ku aksi2 sbgini tak perlu lah..bkn nyer ukuran movie tu akn di pandang tinggi buat apa lah nk tiru sepnuhnya cra barat..amik yg elok sudh ahh.. (betul tak). Dan smpi ke hujung movie aku masih tatau dr mana dtg nya kuasa c bad..cuma aku puji gak cubaan berani penerbit filem ni..cuma bg ku filem sbgini bole jual.. cuma org melayu masih ramai yg menganggungkn superhero barat tgk jer bila org barat kluarkn movie yg ala2 superhero...ramai gak org melayu tgk...tp bila org kita yg buat ...mereka takut ia tak berbaloi.. tp penerbit juga kena tgk pemilihan pelakon.. bkn lah aku katakn dorg bkn pelakon berbakat... tp mgkin kurang aura utk menarik penonton ke panggung. aku tgk pelakon yg melakonkn watak bad tu bagus nmpk dendam d raut wajah dia,.. lagik 1..bagi aku klu nk wat movie jgn lah wat ala kadar..seperti melepaskn batuk d tangga..tambahan plak movie yg ala2 mcm superhero2 ni...cuba tgk cicakman tu.. xperlu hero encem pn..yg pnting penonton bila tgk akn puas ati dgn kualiti..


Mak ai pjg lak citer.. dah lewat lak.. ok lah kang aku smbg citer sal movie2 yg aku tgk erk..






No comments:

Post a Comment